Akvizice (z lat. acquisitio, získání) je v ekonomickém smyslu převzetí jedné společnosti druhou. Jde o transakci, při které kupující firma získá nad cílovou firmou kontrolní podíl, čímž ji fakticky ovládne. Na rozdíl od fúze přebíraná společnost právně nezaniká, ale stává se dceřinou společností kupujícího nebo je do jeho struktur začleněna. Akvizice je často strategickým krokem k rychlému získání tržního podílu, odstranění konkurence, vstupu na nový trh nebo k získání technologií a know-how.
Mimo svět velkých korporací se pojem akvizice běžně používá také v marketingu a prodeji. V tomto kontextu označuje celý proces aktivního vyhledávání a získávání nových zákazníků. Cílem marketingových akvizičních strategií je proměnit potenciální zájemce v platící klienty, a tím zajistit růst firmy. Jedná se o klíčovou aktivitu, která doplňuje snahy o udržení (retenci) stávajících zákazníků.